Trafikulykke i dødemandssvinget

Grønlands Politi har fredag morgen været til stede til et biluheld i Nuuk med mistanke om spirituskørsel.
Foto © : Miki Fleischer / KNR
Skrevet af Markus Valentin
29. maj 2026 11:15

I morges har der været en bilulykke i Nuuk.

Det oplyser Grønlands Politi.

Vagtchef Malik Olesen fortæller, at der er tale om et solouheld, hvor en person er kørt ind i en lygtepæl ved dødemandssvinget i Nuussuaq.

- Anmeldelsen kom klokken 08.54, siger vagtchefen.

- Der er mistanke om spirituskørsel, så det har vi oprettet en sag på i forbindelse med færselsuheld.

Polititet har været til stede for at trafikregulere, da lygtepælen blokerede for noget af vejbanen.

Men hændelsen er nu overstået, og føren er ved at blive tilset.